חברות יקרות.
סיגל הפנתה אתכן לתפקידי הסייעת בעיניי ההורים, הגננות והסייעות עצמן.ובפוסט זה אשתף אתכן במחקר שנערך לפני 15 שנים על- ידי סבר, אמזלג-בהאר,הכהן וולף ואולשטיין, 1995, אשר בדקו- כיצד גננות וסייעות תופסות את חלוקת התפקידים ביניהן בגן.
הן מצאו, שלאורך השנים, חלוקת התפקידים בין הסייעות והגננות השתנתה לכיוון של שותפות רבה יותר.במשך השנים, נבנתה תפיסה שרואה בסייעת דמות שיש לה תפקידים חינוכיים ותפעוליים, שפועלת עם הגננת -על- פי התוכניות שהגננת מכינה מבחינתנו אנו כגננות, הסייעת חברות יקרות, היא האדם הבוגר היחיד בגן שיכול להושיט לנו סיוע מיידי ואיתו אפשר, ניתן ורצוי להתייעץ בכל עת."ככל שהסייעת היא מקצועית יותר, כך ההתייעצות איתה היא פורה יותר" (גנץ אלוני,2003.
ד"ר עינת גוברמן פירסמה בכתבתה "עזר כנגדה" -מחקר הערכה אשר פורסם בחוברת הד הגן (מרץ,2003), אשר מתייחס להכשרת הסייעות בגני- הילדים ,ממקום של קידום המעמד והידע המקצועי של הסייעת-כדמות חינוכית בגן- הילדים.
כל- כך התחברתי לנושא ממקום אמיתי וקרוב, כי הרי עדות אנו לסוגי סייעות וגוונן הרחב ולא תמיד הן עומדות בקנה אחד של אופן חשיבתנו,ניהולינו ותובנותינו, אך עם ראייה חיובית ומבורכת זו -של תכניות הכשרה למיניהן, אני מאמינה,כי הדבר יכול לתרום רבות להרגשתן הטובה של הסביבה החינוכית בכלל ושל הסייעות בפרט ולקידומן המקצועי.
אשמח לתגובות.
לבנה אביר
יום ראשון, 23 במאי 2010
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה