יום שבת, 29 במאי 2010

חברות יקרות שלום.
לבנה חברתי לבלוג התייחסה להכשרת סייעות גני הילדים במכללות אקדמיות ואף ציינה את מטרות הקורס.
בפוסט זה אצטט את דבריה של ד"ר יעל ידיד, בית- ברל אשר מרכזת קורסי סייעות וכמי שמכשירה אותן שנים מספר: "הקורס חושף את הסייעות לידע תיאורטי בסיסי בתחומים שונים: פסיכולוגיה התפתחותית,ארגון סביבה, תוכניות לימודים,שילוב אומנויות, שילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים,מחשבים, תפיסת תפקיד ותקשורת בין אישית ועוד."
יעל מציינת כי, "כל תחומי הלימוד נגזרים מתוכנית ההכשרה של הגננות. הידע התיאורטי המקצועי, נלמד באמצעות דרכי הוראה חלופיות ובשילוב הידע הפרקטי של הסייעת. על- מנת שהלמידה תהא יעילה, המפגשים בנויים מחלק עיוני וחלק סדנאי, שבו הסייעת מתנסה בעקרונות התיאורטיים שלמדה" (הד הגן, מרץ 2009).

קוראות יקרות, מפנה אתכן למחקר שנערך על- ידי עינת גוברמן וד"ר חוה תובל ממכללת דוד ילין בשיתוף משרד החינוך,מפעם מעלה אדומים ומרכז השלטון המקומי, בו הן למדות ממשובי הסייעות שסיימו, מדיווחי הגננות בגנים על תרומתו הרבה של קורס הסייעות הן לתחום המקצועי והן לתחום האישי ואף לדימוי העצמי.

ואכן,כולן תסכמנה עימי כי עלינו לשאוף שבמסגרת חינוכית, תעבודנה רך ורק סייעות מקצועיות, והשאיפה היא כי
מערכת החינוכית הגנית היא כמוסד חינוכי המשמעותי ביותר עבור הילד בשנותיו הראשונות אשר מכשיר אותו לקראת עתידו כבוגר ומצייד אותו באופן מקסימאלי עם צוות חינוכי מקצועי,ממקום של שותפות עשייה חינוכית מלאה של כל הצוות החינוכי.

בברכה,
סיגל כרמי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה