יום שבת, 29 במאי 2010

קוראות יקרות שלום רב.
סיגל חברתי לבלוג פירסמה את דרישות תפקיד הסייעת בגן הילדים ובהקשר לכך, אציין ואכתוב כי יש נסיקה ועיגון בהתמקצעותן של הסייעות .
הקורסים להכשרת סייעות לגננות בגנים, מתקיימים בהצלחה רבה במכללות אקדמיות להכשרת מורים ברחבי הארץ, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, כבר יותר מעשר שנים.
השנה ,כך מדווחת אסתי רון (מנהלת המחלקה לשיטות ומודלים חינוכיים באגף לחינוך קדם- יסודי),פועלים 22 קורסים ב-8 מכללות : מכללת אורנים,מכללת כינרת, סמינר הקיבוצים, מכללת אחווה, מכללת קיי, מכללת דוד ילין,בית-ברל,מכללת אלקסמי וכן, גם אצלנו- במכללת לוינסקי.
מטרת קורס ההכשרה- היא למקצע את הסייעת על- מנת שתתפקד כשותפה לעשייה החינוכית שבגן, תבין את העקרונות הפדגוגיים בגיל- הרך, ותתרום תרומה ממשית לאווירה בגן.
הקורס הוא בן 270 שעות במשך שנתיים ולמסיימות בהצלחה, ניתנת תעודה החתומה על- ידי כל הגורמים השותפים: משרד החינוך, מרכז השלטון המקומי,משרד הפנים, והמכללה.

מטרות הקורס-
1. הכשרת הסייעת לתפקוד טוב ויעיל כחברה בצוות החינוכי בגן
2.הגדרת תפקידה והיקף אחריותה בצוות הגן.
3. חיזוק הדימוי העצמי- המקצועי של הסייעת.
4.הקניית ידע מקצועי ומתן כלים לתפקיד בתחומי העבודה השונים בגן .
הידע המקצועי מתחלק לשלושה תחומים עיקריים:
*גן הילדים- מהותו, מטרות הארגון, תחומי הפעילות ותפקיד המבוגר.
*הילד בגן הילדים- אפיונו, התפתחותו ותפקודו
*פעילות הילד בגן-סוגי פעילות, דרכי העבודה והכרת תוכניות לימודים חדשות.
5. פיתוח אישי- העשרת אישיותה החינוכית של הסייעת לגננת.

אני מאמינה כי סייעת אשר מוסמכת לקבל תעודה בסיום לימודיה המקיפים, תגיע עם תובנות וכישורים מקצועיים אשר יקלו על המערכת הגנית בכלל ועל הגננת בפרט, וכך הגננת כמננהלת את הארגון והצוות תוכל להעצימה ולהפיק את המירב לטובת הארגון כולו ובאי- הגן.

בברכה, לבנה אביר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה